BABY LOVES MUSIC 

4.jpeg
Baby Loves Music to zajęcia umuzykalniające dla najmłodszych,
których celem jest uwrażliwienie dzieci na otaczające je piękno, otwartość na drugiego człowieka oraz nauka przez zabawę. 

 

Zajęcia prowadzone są w całości po angielsku, ale nie kładziemy nacisku na naukę języka - dziecko osłuchując się, uczy się samo. 
Zajęcia BLM dają również rodzicom gotowe narzędzia do umuzykalniania dzieci w domu i pokazują jak w łatwy i przyjemny sposób pobudzić w dziecku artystyczną duszę nawet, jeśli wydaje się im, że tego nie potrafią, gdyż sami artystami nie są. 


Podczas zajęć śpiewamy, nucimy, gramy, słuchamy, tańczymy i relaksujemy się przy dźwiękach muzyki, ale przede wszystkim dobrze się bawimy i przeżywamy fantastyczną muzyczną przygodę.

 

Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w wieku 0-3 lata i ich rodziców lub opiekunów.

6.jpeg

Obcowanie ze sztuką od najmłodszych lat przynosi wiele wspaniałych efektów dla rozwoju emocjonalnego dziecka, pobudza jego wrażliwość, empatię i rozwija wyobraźnię. Umuzykalnianie od najwcześniejszego etapu rozwoju fantastycznie stymuluje kreatywność, pozytywnie wpływa na rozwój mowy i naukę języków oraz sprawia, że dziecko wyrabia sobie dobre nawyki. 

7.jpeg
„Uczyłbym dzieci muzyki, fizyki i filozofii;
ale w szczególności muzyki,
dla wzorców w muzyce i wszelkich sztuk,
które są kluczowe w uczeniu się”.
Platon
Original.png
Zajęcia są oparte na metodzie gordonowskiej i prowadzone są przez certyfikowanych instruktorów. 
dołącz do klubu baby loves music, obudź w swoim dziecku (i w sobie) artystę i pamiętaj, że kreatywny rodzic to kreatywne  dziecko. 

GORDONKI

 

To zajęcia umuzykalniające dla najmłodszych. Ich nazwa pochodzi od nazwiska profesora Edwina Eliasa Gordona, amerykańskiego muzyka jazzowego i twórcy teorii uczenia się muzyki. Celem zajęć jest uwrażliwienie dzieci na piękno muzyki poprzez osłuchiwanie się z prostymi melodiami i rytmiczankami. Gordonki dają również rodzicom gotowe narzędzia do umuzykalniania dzieci w domu i pokazują jak w łatwy i przyjemny sposób pobudzić w dziecku artystyczną duszę nawet, jeśli wydaje się im, że tego nie potrafią, gdyż sami artystami nie są. Zajęcia oparte są głównie na śpiewie prowadzącej, w trakcie której dzieci mogą swobodnie poruszać się po sali w rytm muzyki. Zajęcia prowadzone są po polsku, ale większość melodii które dzieci słuchają nie posiadają słów, aby mogły się lepiej skupić na muzyce, niż na tekstach. Podczas zajęć głównie śpiewamy, nucimy, słuchamy, tańczymy i relaksujemy się przy dźwiękach muzyki, ale przede wszystkim dobrze się bawimy i przeżywamy fantastyczną muzyczną przygodę. Dziecko, któremu zapewniamy bogate środowisko muzyczne od najmłoszych miesięcy życia poprzez możliwość osłuchiwania się z różnymi skalami i rytmami, w przyszłości staje się niezwykle muzykalną osobę, która nie tylko słucha, ale i śpiewa, gra i improwizuje. Zajęcia są przeznaczone dla dzieci i ich rodziców lub opiekunów.

Karolina Chlipała-Dobosz

 

Zajęcia prowadzi Karolina - absolwentka skrzypiec w Akademii Muzycznej w Katowicach oraz kameralistki w Hochschule für Musik, Theater und Medien w Hanowerze. 

Swoją przygodę z umuzykalnianiem niemowląt rozpoczęła, kiedy zostając mamą uroczej Tosi poszukiwała wartościowej muzyki dla dzieci i sposobu na wspólne muzykowanie z córką od pierwszych dni jej życia. Zainspirowana teorią profesora Gordona i kursami dla nauczycieli Anny Weber i Pomelody, stworzyła swój własny program do umuzykalniania dzieci Baby Loves Music, który prowadzi po angielsku. Posiada certyfikat, uprawniający do prowadzenia zajęć gordonowskich.

Certyfikat Gordon.png
Edwin Elias Gordon

 

Muzyk jazzowy, psycholog muzyki, pedagog, autor licznych publikacji na temat nowatorskiego sposobu nauczania muzyki niemowląt i dzieci, twórca praktycznych, bazujących na licznych badaniach empirycznych rozwiązań dla edukacji muzycznej.  Stworzona przez niego „Gordon Learning Music Theory" opiera się na porównaniu nauki muzyki do nauki mowy i zapewnieniu dziecku możliwości osłuchiwania się z różnymi formami muzyki na długo przed tym, nim zaczną uczyć się muzyki w tradycyjnej formie. Taki sposób pobudza w dziecku wrażliwość i rozwija w nim miłość do muzyki poprzez umiejętność przyswajania i rozumienia słyszanej muzyki (audiacja – odpowiednik myślenia w mowie). 
 

Edwin E. Gordon udowodnił, że w rozwoju muzycznym dziecka warto zapewnić mu dostęp do rozmaitych gatunków muzyki – od prostych, dziecięcych melodii – kołysanek, poprzez muzykę klasyczną i etniczną do jazzowej. Dzięki temu dziecko ma szansę spotkać i poznać bogactwo rytmów, tonacji, skali, instrumentów, zmiany metrum i barw dźwięków. Doskonałym wprowadzeniem są na początku śpiewane przez rodziców „usypianek” i nucenie melodii bez słów, dzięki czemu dziecko może koncentrować się na melodii, a nie treści.

 
Podstawą w metodzie Gordona jest najpierw słuchanie muzyki, później jej swobodne i intuicyjne wykonywanie, a ostatnim etapem jest nauka gry na instrumentach i nauka zapisu nutowego. Autor podkreśla również jak ważny w rozwoju dziecka jest ruch towarzyszący muzyce – i zanim dzieci zaczną maszerować lub klaskać w rytm muzyki, należy używać ciała w swobodny, intuicyjny sposób, płynnie ruszając ramionami i górnymi częściami tułowia, a dopiero później całym ciałem. 


W edukacji muzycznej metodą Edwina E. Gordona najważniejsza jest rola rodziców, gdyż to oni wprowadzają dziecko w świat muzyki od pierwszych chwil jego życia. Tylko oni są w stanie zapewnić mu indywidualne podejście i bogate środowisko muzyczne na długo przed tym, kiedy dziecko trafi na muzyczne zajęcia w żłobku, czy przedszkolu. 

„ […] Najważniejszym okresem dla uczenia się jest czas od pierwszych chwil po urodzeniu (a może jeszcze przed tym faktem) do ukończenia trzeciego roku życia, należy kierować dzieckiem tak, aby odbierało nieustrukturowane, nieformalne oddziaływania. Kolejny pod względem ważności okres, to lata między trzecim a piątym rokiem – okres oddziaływań już ustrukturowanych, ale wciąż nieformalnych, realizowanych przez dom rodzinny lub przedszkole. To, czego dziecko uczy się podczas pierwszych pięciu lat życia, tworzy podstawę dla całej późniejszej edukacji, która tradycyjnie rozpoczyna się wraz z przekroczeniem progu przedszkolnej czy szkolnej “zerówki”. Im wcześniej dziecko uzyska tę podstawę, tym więcej skorzysta z późniejszej edukacji i odwrotnie – im później tego dokona, tym gorsze będą dalsze efekty. Po raz drugi nie powtórzy się okazja do nadrobienia tych zaniedbań, a nauczanie w takiej sytuacji będzie miało charakter jedynie wyrównawczy, a nie wzbogacający.”  Gordon E.E. 1997 Umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci

Pomelody 

Power of Melody zostało założone przez Annę Weber - mamę trójki chłopców i kompozytorkę, autorkę bloga o naturalnym muzykowaniu. Pomelody tworzy wartościową muzykę dla dzieci i materiały stymulujące rozwój dzieci w najefektywniejszy sposób, prowadzi też szkolenia dla nauczycieli i warsztaty dla rodziców oraz masterclassy o umuzykalnianiu dzieci. Wszystkie zajęcia Baby Loves Music prowadzone są w oparciu o narzędzia zdobyte w Pomelody oraz wzorując się na kursach dla nauczycieli.

"Pomelody to przede wszystkim wysokiej jakości treści dla dzieci, wartościowe estetycznie oraz z punktu widzenia wpływu na rozwój – zarówno w warstwie audio, jak i wizualnej oraz dostępne w różnych formach: papierowej i cyfrowej oraz aplikacji mobilnej.

Pomelody działa  myślą, że jeśli coś tworzy się dla dziecka, to musi być jeszcze lepsze niż dla dorosłego – niezwykle przemyślane, wykonane z pasją, starannością i z sercem.

Ponieważ to rodzic jest autorytetem dla dziecka, w każdej dziedzinie, a maluchy uczą się podstawowych nawyków od rodziców (i nawyk do muzykowania nie jest wyjątkiem!) zachęcamy do współwykonywania muzyki z dziećmi, a nie jedynie biernego słuchania."

Pomelody, Śpiewnik z wartościową muzyką dla dzieci

 

"POwer of MELODY – bo muzyka ma moc, którą warto wykorzystać w rozwijaniu, angażowaniu czy uspokajaniu dzieci."

Link do sklepu Pomelody: www.pomelody.com